Nakon dugog i opsežnog procesa prikupljanja alata i instrumenata, sretni smo da je set ALE alata, pripremljen od strane centrale DVV Internationala u Bonnu, konačno spreman za upotrebu i stavlja se na raspolaganje svim relevantnim institucijama i organizacijama u obrazovanju odraslih širom svijeta.
Alati učenja i obrazovanja odraslih (ALE - Adult Learning and Education) obuhvataju instrumente, metodologije i pristupe u učenju i obrazovanju odraslih koje je moguće koristiti potpuno besplatno, a koji su podijeljeni u tri segmenta:
- podučavanje i obuka
- organizacija i menadžment
- uspostavljanje i razvoj sistema.
ALE alati namijenjeni su akademskim ustanovama i organizatorima obrazovanja odraslih, trenerima mladih i odraslih koji podučavaju različite teme i vještine, vladinim institucijama koje su uključene u obrazovanje odraslih od nacionalnog do lokalnog nivoa, nevladinim organizacijama te svima ostalima zainteresovanim za obrazovne alate.
Set ALE alata je dostupan na engleskom i njemačkom jeziku, a moguće mu je pristupiti ovdje.
Pored ALE alata danas vam želimo predstaviti još jedan koristan instrument koji svim organizatorima obrazovanja odraslih i obrazovnim vlastima može pomoći u naporima koje ulažu u uspostavljanje sistema osiguranja kvaliteta.
U pitanju je izvještaj Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj OECD pod naslovom “Unapređenje kvaliteta neformalnog učenja odraslih – učenje iz najboljih evropskih praksi u osiguranju kvaliteta”.
Izvještaj je strukturiran u pet poglavlja. Prvo poglavlje omogućava uvid u pozadinu i informacije neophodne za razumijevanje studije, uključujući definicije glavnih koncepata i izazova sa kojima se institucije suočavaju u uspostavljanju sistema osiguranja kvaliteta u obrazovanju odraslih. U drugom i trećem poglavlju su, zatim, ispitani i detaljno predstavljeni najčešći alati koji se koriste da se osigura kvalitet u obrazovanju odraslih širom Evrope pri čemu je napravljena razlika između onih koji nameću minimalne zahtjeve kvaliteta (kao što su oznake kvalitete u poglavlju 2) i one koji se odnose na manje striktne zahtjeve (npr. samoevaluacije u poglavlju 3).
Važnost usvajanja šireg, holističkog pristupa kvalitetu u obrazovanju odraslih je naglašena u četvrtom poglavlju, pri čemu je u obzir uzeta uloga koju igraju dodatne strukture podrške, poput sistema validacije prethodno stečenog znanja, profesionalizacija nastavnih kadrova te uključivanje socijalnih partnera. U zaključnom, petom poglavlju predloženo je korištenje stabla odlučivanja kao pomoći vlastima u identificiranju glavnih područja za diskusiju i djelovanje kako bi se razvio sistem osiguranja kvaliteta neformalnog učenja i obrazovanja odraslih.
Izvještaj možete pročitati ovdje.