Obrazovanje odraslih kao put ka ljudskom dostojanstvu i društvenoj otpornosti

U nastavku kampanje promocije obrazovanja odraslih, svoj osvrt dala je i doc. dr. Amina Isanović Hadžiomerović profesorica na Odsjeku za pedagogiju Filozofskog fakulteta - Univerziteta u Sarajevu:
„Učenje odraslih nije samo akumuliranje informacija, već duboko egzistencijalni čin. Ono podrazumijeva unutrašnji dijalog, preispitivanje, suočavanje sa sopstvenim ograničenjima, kao i spremnost na promjenu. Čovjek kroz učenje zadobija svoj ljudski lik. Obrazovanje odraslih pruža okvir za ostvarenje čovjekovog nastojanja za cjeloživotnim oblikovanjem. Kroz obrazovanje odraslih pružaju se prilike za sticanje stručnih znanja, ali i onih koji doprinose razvoju ličnosti i razumijevanju svijeta u kojem živimo.
Današnje vrijeme pred nas postavlja brojna pitanja. Klimatske promjene, ratovi, društvene nejednakosti, ubrzani tehnološki razvoj i gubitak osjećaja pripadnosti – sve to izaziva duboke potrese u čovjekovoj svakodnevici. Neka od tih pitanja tiču se samog opstanka – ne samo fizičkog, nego i etičkog, duhovnog i društvenog.
U takvom kontekstu, sposobnost da učimo, da razumijemo i da djelujemo u skladu sa naučenim postaje ključno sredstvo preživljavanja i rasta. Učenje više nije samo individualna potreba, već kolektivna odgovornost. Moramo učiti kako da živimo zajedno, kako da njegujemo međusobno poštovanje, kako da gradimo zajednice i kako da razvijamo otpornost na nedaće.
Obrazovanje odraslih je nužnost. To je proces koji traži vrijeme, otvorenost i podršku. Iako se nekada čini da je svijet prebrz, nepregledan i opterećen izazovima, upravo kroz kontinuirano učenje možemo pronaći orijentaciju, smisao i snagu da doprinesemo oblikovanju boljeg društva.
Učenje odraslih je istovremeno lično i univerzalno. Učeći postajemo bolji ljudi i sposobniji oblikovati humaniji svijet.
Danas više nego ikada, obrazovanje odraslih ima ključnu ulogu u oblikovanju humanijeg, miroljubivijeg i otvorenijeg svijeta.“