Obrazovanje odraslih – ključ za lični rast i društveni napredak

Prof. dr. Perica Ivanek, šef Pododjela za predškolsko i osnovno obrazovanje u Odjelu za obrazovanje Vlade Brčko distrikta BiH, kroz višegodišnje iskustvo u realizaciji andragoških obuka, svjedoči o dubokom uticaju obrazovanja odraslih na pojedince i društvo. Njegova izjava oslikava ne samo značaj cjeloživotnog učenja, već i transformativnu moć koju kvalitetna edukacija ima na profesionalni i lični razvoj odraslih polaznika:

“S obzirom da živimo u veoma izazovnom vremenu, obrazovanje odraslih danas ima ključnu ulogu u suvremenom društvu, zbog brzih promjena u nauci, tehnici i tehnologiji, tržištu rada i društvenim strukturama. Ulaganje u kontinuirano obrazovanje omogućava pojedincima da održe konkurentnost, unaprijede svoj kvalitet života i aktivno sudjeluju u društvu i društvenim dešavanjima.

Mnogostruka je važnost obrazovanja odraslih u današnje vrijeme, a navest ćemo najvažnije:

Prilagođavanje savremenom tržištu rada:

• Tehnološki napredak zahtijeva stalno ažuriranje znanja i vještina.

• Omogućava odraslima da se prekvalificiraju ili usvoje nove vještine.

• Pomaže u smanjenju nezaposlenosti i pruža mogućnosti za karijerni razvoj.

 

Povećanje osobne i profesionalne konkurentnosti:

• Cjeloživotno učenje postaje nužnost u dinamičnom društvu.

• Osobe sa dodatnim obrazovanjem imaju bolje mogućnosti za napredovanje i veću finansijsku sigurnost.

 

Razvoj osobnih vještina i samopouzdanja:

• Obrazovanje pomaže u osobnoj transformaciji, unapređuje komunikaciju, kritičko mišljenje i rješavanje problema.

• Povećava samopouzdanje i motivaciju za postizanje novih ciljeva.

 

Društvena integracija i aktivno građanstvo:

• Omogućava bolju socijalnu inkluziju ranjivih grupa (nezaposleni, migranti, stariji).

• Edukacija o pravima i obavezama podstiče aktivno učešće u društvu.

 

Poboljšanje kvaliteta života i zdravlja:

• Obrazovanje o zdravlju, finansijama i životnim vještinama doprinosi boljoj brizi o sebi i porodici.

• Informiranost o zdravim stilovima i načinu života smanjuje rizik od hroničnih bolesti.

U konačnici, obrazovanje odraslih nije samo alat za profesionalni razvoj, već i način za ostvarenje socijalne pravde, ekonomske stabilnosti i osobne ispunjenosti. U eri brzih promjena, kontinuirano obrazovanje postaje neophodno za svakog pojedinca – ono nije luksuz, nego prijeka potreba.

Tijekom dugogodišnje realizacije andragoških obuka, imao sam priliku svjedočiti mnogobrojnim pozitivnim reakcijama i očigledno izraženim transformacijama polaznika-sudionika obuke, čak i onih koji su u početku bili veoma sumnjičavi. Naime, mnogi su smatrali da njihove usvojene vještine i spoznaje, kao i prethodno iskustvo u obrazovanju odraslih, ali i neposrednom nastavnom radu s učenicima, sasvim zadovoljavaju očekivanja, pri čemu nisu vidjeli prostor za usavršavanje i nadogradnju. Upravo takvi polaznici, prema njihovim izjavama, doživjeli su ‘preobražaj’ – u smislu sticanja novih vještina za rad u obrazovanju odraslih i nastavnom procesu općenito, kao i svakodnevnom životu te osobnom profesionalnom razvoju.

Svakako je navedena činjenica dovoljan argument koji govori u prilog važnosti andragoških obuka, kao i kvaliteti realiziranih u prethodnom periodu.”