Finansiranje obrazovanja odraslih jedan je od najvećih izazova, ali istovremeno i najveći pokretač razvoja sistema obrazovanja odraslih što ovu temu čini prilično kontraverznom ne samo u lokalnom već i širem, globalnom kontekstu.
Široko je rasprostranjen stav da je obrazovanje odraslih tzv. „podijeljena odgovornost“ različitih institucija i organizacija te da izvori finansijske podrške realizaciji obrazovnih programa trebaju biti višestruki i održivi. Međutim, malo je poznato koji izvori i šeme finansiranja su se pokazali uspješnim i u kojim kontekstima, koji su faktori i determinante uspjeha u implementaciji različitih modela finansiranja te koje su preporuke, šta uraditi, a šta ne u primjeni različitih modela i šema finansiranja.
Kako bi odgovorili na ova pitanja DVV International i Međunarodno vijeće za obrazovanje odraslih ICAE realizovali su studiju pod nazivom „Finansiranje učenja i obrazovanja odraslih – Budući koraci: šta funkcioniše, kako i zašto?“.
Studija istražuje glavne paradigme u razumijevanju učenja i obrazovanja odraslih i modelima finansiranja koji proizilaze iz tih paradigmi te objašnjava zašto je finansiranje učenja i obrazovanja odraslih važan problem i koji su benefiti održivog finansiranja. Također, studija predstavlja šest primjera dobre prakse iz šest različitih regiona/zemalja i to Etiopije, Kanade, Latinske Amerike, Njemačke, Novog Zelanda i Srbije, što omogućava korisnicima studije pronalaženje primjenjivih elemenata i stvaranje odgovarajućih, novih modela.
Rezultati studije namijenjeni su svim relevantnim institucijama u oblasti obrazovanja odraslih, a posebno donosiocima odluka i kreatorima politika kao vodilja za dalje unapređenje i razvoj sistema.
Studiju možete pročitati OVDJE.