IPE 78 - Centri za obrazovanje odraslih kao ključ razvoja – izazovi i faktori uspjeha

Izgradnja i jačanje struktura postaje sve važnija širom svijeta, posebno kada je u pitanju rješavanje globalnih izazova kao što su siromaštvo, masovna nezaposlenost i ostvarivanje ljudskih prava na obrazovanje.

Centri za obrazovanje odraslih, kao nosioci takvih struktura, su lokalna mjesta za učenje dostupna velikom broju stanovnika. Oni uzimaju u obzir potrebe različitih grupa ljudi i u isto vrijeme mogu fleksibilno odgovoriti na složene, vrlo često promjenjive lokalne, nacionalne, ali također i uslove globalnih okvira. U skladu s tim, u zavisnosti od okruženja za učenje, metoda, koncepta i struktura u različitim regijama razlikuju se i slike ovih centara za učenje u javnosti.

To se reflektuje i kroz različite nazive ovih centara: u Aziji to su uglavnom „komunalni/lokalni centri za učenje“, u regiji Kavkaza „Centri za obrazovanje odraslih“, u Japanu „Kominkan“, a u Njemačkoj „Visoke narodne škole (VHS)“. Uprkos velikom broju različitih pristupa i orijentacija, svi oni imaju najmanje jedan zajednički cilj: uvjerenje da je cjeloživotno učenje za sve ljude važan doprinos unaprjeđenju njihovih uslova života.

Stoga, novo izdanje publikacije „International Perspectives in Adult Education“ donosi uvid u teoriju i praksu DVV Internationala i njegovih partnera te osvrt na prošlost i rad Visokih narodnih škola u Njemačkoj po pitanju ove tematike.

Novo izdanje nosi naziv „Centri za obrazovanje odraslih kao ključ razvoja – izazovi i faktori uspjeha“ i sadrži sljedeće članke:

  • Komunalni/lokalni centri za učenje kao mjesta za cjeloživotno učenje u 21. stoljeću
  • Komunalni/lokalni centri za učenje u Maroku – jedinstveno iskustvo
  • Centri za obrazovanje odraslih u Gruziji - prošlost i sadašnjost
  • Obrazovanje odraslih u društvenim transformacijama – razvoj Visokih narodnih škola (VHS) poslije njemačkog ujedinjenja
  • Transformacija ustanova za obrazovanje odraslih u Istočnoj Evropi – iskustva Bjelorusije, Ukrajine i Moldavije
  • Finansiranje komunalnih/lokalnih centara za učenje – Azijska perspektiva
  • Jačanje osnovnog ljudskog prava na obrazovanje kroz međuinstitucionalnu saradnju - primjer iz Meksika
  • Rad s vladama - razvijanje i implementacija pravnih okvira za obrazovanje odraslih
  • Usidravanje centara za obrazovanje odraslih u društvu
  • Menadžment modeli u organizacijama za obrazovanje odraslih
  • Obrazovanje mladih i odraslih u Boliviji: Povezivanjem do transformacije.

Online verziju publikacije na engleskom jeziku možete pronaći ovdje