Riječ kurikulum potiče od latinske riječi „currere“ koja znači trčati, trčati trku, trka, trkalište. U području obrazovanja i učenja riječ kurikulum dobila je značenje toka i redoslijeda učenja, serije prepreka i prepona (predmeta) u učenju koje se moraju savladati za određeno vrijeme.
Program ili kurikulum je zapravo plan aktivnosti usmjerenih na ostvarivanje utvrđenih ciljeva i očekivanih rezultata učenja. To je u suštini dokument ili komplet dokumenata za implementaciju osnovne ideje (vizije) i strategije organizovanog procesa učenja.
Upravo kako bi stekli osnovna znanja i vještine o procesu razvoja jednog takvog dokumenta, sa svim „preprekama“ i „preponama“, za organizatore obrazovanja odraslih s područja Tuzlanskog kantona organizovan je seminar na temu „Osnove razvoja kurikuluma za obrazovanje odraslih“.
Nakon održanog seminara učesnici su sada u stanju da objasne principe učenja odraslih i faze u razvoju kurikuluma u obrazovanju odraslih, razumiju analizu posla kao potrebu u razvoju programa stručnih obuka, pronađu ulazne informacije za razvoj kurikuluma i razumiju razvoj kurikuluma zasnovan na modulima i ishodima učenja, analiziraju postojeću praksu u razvoju kurikuluma i izrade strukturu kurikuluma sa potrebnim elementima.
Seminar je održan 9. i 10. marta u Tuzli, a trener-edukator bila je gđa Jelena Jakovljević, programska direktorica u Klett EDU trening centru.