Posjedovanje andragoških kompetencija jedna je od najvažnijih predispozicija za obrazovni rad s odraslima. Mnogi odraslost shvataju olako i pojedinca u obrazovnom procesu tretiraju jednako bez obzira na dob. Međutim, odrasle osobe posjeduju niz specifičnosti kojima nastavnik mora prilagoditi svoj rad kako bi ostvario programom predviđene ishode učenja.
U nedostatku mogućnosti za sticanje i usavršavanje andragoških kompetencija, DVV International već godinama ostvaruje saradnju sa nadležnim ministarstvima obrazovanja i realizuje program andragoškog osposobljavanja „Osnovna andragoška obuka“.
U 2022. godini ova obuka realizovana je u saradnji sa Ministarstvom obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona te Ministarstvom obrazovanja, znanosti, kulture i športa Županije Zapadnohercegovačke koji su istu ranije proglasili javno važećom na području svog kantona/županije.
Ukupno 50 polaznika je ove godine finaliziralo svih 120 sati nastave i samostalnog rada, a svoje andragoške kompetencije demonstrirali su pred supervizorima prof. dr. Šefikom Alibabić, doc. dr. Aminom Isanović Hadžiomerović i doc. dr. Pericom Ivanekom.
Obuka u Županiji Zapadnohercegovačkoj završena je realizacijom supervizije od 7. do 9. decembra, a ukupno 21 polaznik je stekao pravo na javno važeće uvjerenje o andragoškoj osposobljenosti. Uvjerenja su dodijelili ministrica obrazovanja, znanosti, kulture i športa gđa Ružica Mikulić, zamjenica direktora DVV International – Ureda za BiH gđa Dženita Džano i projekt koordinatorica gđa Ajla Sijerčić.
Obuku je u Tuzlanskom kantonu, u periodu od marta do juna 2022., uspješno završilo 29 nastavnika iz Tuzle, Gradačca, Gračanice, Teočaka i Banovića, a javno važeća uvjerenja dodijelili su gđa Alisa Memić, šefica odsjeka za srednje i obrazovanje odraslih u Ministarstvu obrazovanja i nauke TK, gdin Zlatko Ibrišimović, stručni savjetnik u Pedagoškom zavodu TK i gđa Sabina Šošić, asistentica na projektu u DVV International – Uredu za BiH.
Demonstracija i supervizija vještina podrazumijevala je samostalno ili u paru pripremljene devedesetominutne radionice - nastavne jedinice po vlastitom izboru polaznika uz primjenu vještina stečenih tokom obuke, nakon čega su polaznici dobili povratnu informaciju, odnosno trenerski/supervizijski komentar.
Superviziji prethode ukupno četiri dvodnevna modula obuke i 30 sati individualnog rada između modula, a teme modula su:
- Modul I - Učenje odraslih – psihološke osnove, karakteristike, stilovi učenja
- Modul II - Komunikacija, grupna dinamika i upravljanje obrazovnom grupom
- Modul III - Vizualizacija i prezentacija u obrazovnom radu s odraslima
- Modul IV - Interaktivne metode obrazovanja odraslih.