U Tuzlanskom kantonu počinje andragoško osposobljavanje za dvije grupe nastavnika u obrazovanju odraslih

Osnovna andragoška obuka
Prva grupa polaznika (20 nastavnika)
Osnovna andragoška obuka
Druga grupa polaznika (18 nastavnika)

Andragoško osposobljavanje nastavnog kadra u obrazovanju odraslih u 2022. godini nastavljamo u Tuzlanskom kantonu (TK) u saradnji sa Ministarstvom obrazovanja i nauke TK i Pedagoškim zavodom TK.

Osnovna andragoška obuka u trajanju od 120 nastavnih sati biće realizovana do kraja juna za ukupno 38 nastavnika u obrazovanju odraslih sa područja Tuzlanskog kantona odnosno iz Tuzle, Gradačca, Gračanice, Teočaka i Banovića. Prvi modul na temu psiholoških osnova, karakteristika i stilova učenja odraslih održan je 28. i 29. marta za prvu te 30. i 31. marta za drugu grupu polaznika.

Polaznici prve grupe su uglavnom profesori općeobrazovnih i stručnih predmeta, te praktične nastave u srednjim školama, a dio učesnika čine i pedagozi i psiholozi te direktori srednjih škola.

Polaznici druge grupe su inženjeri različitih usmjerenja sa prethodnim iskustvom rada u privredi, koji su se u jednom dijelu svoje karijere usmjerili prema nastavnom radu. Također, u ovoj grupi nalaze se i predstavnici univerziteta, obrazovnih vlasti, ali i nevladinog sektora.

Prvi modul obuke realizovala je doc. dr. Amina Isanović - Hadžiomerović sa Filozofskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu, a sadržaj modula obuhvatio je sljedeće teme:

  1. Teorijsko-koncepcijski pristupi obrazovanju odraslih
  2. Značaj, potrebe i funkcije obrazovanja odraslih – individualne i socijalne
  3. Psihološke osnove učenja odraslih
  4. Sposobnosti za učenje i vrste inteligencije
  5. Kanali saznavanja i stilovi učenja
  6. Motivacija, spremnost i barijere u procesu obrazovanja odraslih – značaj, vrste i prevazilaženje
  7. Principi obrazovnog rada sa odraslima s posebnim osvrtom na individualizaciju
  8. Edukator odraslih – funkcije, uloge i stilovi poučavanja.

Naredni modul obuke biće realizovan od 18. do 22. aprila, a tema istog će biti Komunikacija, grupna dinamika i upravljanje obrazovnom grupom.